Logitech hat einen Grund zu feiern: Seit der Präsentation des ersten Cordless Produktes von Hersteller Logitech, konnte das Unternehmen rund 30 Millionen Geräte verkaufen. Logitech will nun seinen treuen Kunden etwas zurückgeben und verantstaltet am 20. Dezember diesen Jahres ein kleines Gewinnspiel. Zu gewinnen gibt es eine Logitech Cordless Navigator Duo Special Edition. Ob die Teilnahme außerhalb der USA auch möglich ist, können wir leider momentan nicht sagen. Mehr Informationen über das Gewinnspiel und die Preise gibt es in der Pressemitteilung (Englisch)...
"Fremont, CA - December 11, 2002 - The market for cordless peripherals, including mice, keyboards and gaming controllers, is hot. And Logitech, creator of the first cordless RF-based mouse in 1992, has emerged as the category´s clear market leader, according to company sales figures and industry research. Logitech recently shipped its 30 millionth cordless peripheral and has introduced a broad range of new cordless devices now on shelves for the holiday season.
Industry analysts in both the U.S. and Europe confirm Logitech´s leadership position in this market. According to NPDTechworld Point of Sale data, which tracks U.S. sales, Logitech showed a 57 percent revenue share in cordless mice, and a 93 percent revenue share in cordless keyboards during the time period of October 2001 through September 2002. Europe-based GFK Data reported similar results for Logitech´s major European markets (France, U.K., and Germany), with a 61 percent revenue share in cordless mice and an 85 percent revenue share in cordless keyboards.
"Thirty million people can´t be wrong," said David Henry, senior vice president and general manager of Logitech´s Control Devices Business Unit. "Since the introduction of our first cordless mouse in 1992, they have counted on Logitech to deliver cordless products that combine great design and leading-edge technology. We are committed to advancing cordless technology even further as we explore more areas where cordless freedom makes a difference in productivity and enjoyment."
Logitech® Cordless Navigator Duo™ SE
To celebrate the 30-Million Cordless Milestone, Logitech´s North American Region (U.S. and Canada) has announced a Customer Thank-You initiative. On December 20, 2002, the company will be giving away 20,000 Logitech® Cordless Navigator Duo™ SE mouse & keyboard combinations to randomly selected people who visit a special Logitech website — www.logitechcordless.com — between 12:00 P.M. and 5:00 P.M. Eastern Standard Time.
Today, Logitech produces a variety of cordless technologies, each suited for a particular environment. Products designed for the desktop — mice, trackballs and keyboards — rely on the company´s proprietary 27 MHZ digital radio transmission, a proven, cost-effective solution that guarantees a range of up to six feet. The company´s most recent cordless product for the desktop — the MX™700 high performance optical mouse — raises the bar for 27 MHz to a new level, with its Fast RF™ technology that provides 125 reports per second — the equivalent of a USB 1.0 connection.
For the living room, where people spend increasing free time with entertainment systems such as the PlayStation®2 and Xbox™, Logitech has introduced cordless gaming controllers based on 2.4 GHz transmission, for absolute precision and top speed in the highly demanding gaming environment.
In March of this year, the company introduced the world´s first Bluetooth® cordless mouse—the Logitech Cordless Presenter™, an innovative combination of a cordless optical mouse and presentation controller. With the added benefit of Bluetooth´s 30-foot range, presenters are able to move freely about in large rooms, interacting face-to-face with their audience instead of their PC. As the market for Bluetooth matures and additional user benefits translate into true value, Logitech has definite plans to introduce additional peripherals in this space."
Gamification hat in den letzten Jahren an Bedeutung gewonnen und entwickelt sich zu einem zentralen Element in der modernen Spieleentwicklung....
Verbatim präsentiert seine neueste Pocket SSD. Die kompakte SSD vereint Leistung mit Mobilität und wurde sowohl für den professionellen als...
Die Welt des Gaming entwickelt sich rasant weiter und verschmilzt zunehmend mit Smart Home-Technologien. Diese Kombination eröffnet völlig neue Möglichkeiten...
Im zurückliegenden Monat gab es wieder einige spannende Themen im Bereich Newsmeldungen sowie interessante Artikel und Produkttests. Folgend möchten wir...
Die T9 ist die neueste Generation an externen SSDs aus dem Hause Samsung. Die für professionelle Anwender:innen entwickelte Serie portabler...
Mit der Portable SSD T9 bietet Samsung den Nachfolger der beliebten T7-Familie an. Die Drives verwenden ein USB 3.2 Gen2x2 Interface und bieten entsprechend hohe Datenraten bis 2 GB/s. Mehr dazu im Test der 2 TB Version.
Mit der T-FORCE Z44A7 hat Hersteller TEAMGROUP eine neue Gen4-SSD auf den europäischen Markt gebracht. Wir haben uns das Modell mit 1 TB Speicherplatz in der Praxis ganz genau angesehen.
Mit der My Passport bietet Western Digital eine mobile externe Festplatte für den Alltag an, die obendrein auch Hardware-Verschlüsselung bietet. Wir haben uns das Exemplar mit 6 TB im Test angesehen.
Mit der Desk Drive Familie bietet SanDisk eine Komplettlösung für die Desktop-Datensicherung an. Die externen Speicher vereinen die Kapazität von HDDs mit der Geschwindigkeit von SSDs. Mehr dazu in unserem Test.